måndag 26 januari 2009

Varmvatten är skönt....

Upptäckte att vi inte hade något varmvatten när jag började tappa upp ett bad....tog ett tag innan jag insåg orsaken. Maken hade stängt av pannan då han bytte tvättmaskin igår. Så nu väntar jag på att mitt bad skall kunna möjliggöras.

Tvättmaskinen som följde med huset har nu gett upp, eller vi har efter moget övervägande bestämt att dess tid är inne att få lämna oss. Den vägrade nämligen släppa ur sig vattnet i helgen när min svarta tvätt var "klar". Och visst det har hänt förr att jag har fått centrifugera en extra gång och jag har t o m fått sätta den på tömning, men denna gång spelade ingen roll vad vi gjorde, den lämnade inte en droppe ifrån sig....mycket irriterande.

Så nu kopplade vi ur den och kopplade in den nyare som bara har väntat in detta tillfälle. I ett sådant läge är det ju smidigt att slippa panikköpa en ny!

På agendan idag är annars att på olika sätt förbereda helgens festligheter. Har även imorgon på mig, men då har en sotare anmält sitt intresse att komma(med lagen i ryggen)och arbeta lite hos oss så det gör att den tid som blev över definitivt var decimerad...

Det verkar som att jag får skjuta upp tvagnigen i badkaret.....varmvattnet lyser med sin frånvaro....att sänka mig ner i kallt badvatten är annu inte ett alternativ!

7 kommentarer:

Eisiv sa...

Hej på er!
Det lät ju inte kul det där med varmvattnet. Du får väl koka upp en stor gryta vatten och blanda i badkaret :) Eller om du kör med thaidusch räcker väl en stor hink uppvärmt vatten!
Förresten vad innebär helgens festligheter? Skulle det passa med besök av ett par päron på söndag? Jag lovar inte att vi kommer. Beror lite på om Peo ska göra nån körning i helgen. Annars är i alla fall jag ledig.
Kan också berätta att mormor är på lasarettet i Köping. Åkte in i fredags för hon hade så jobbigt med andningen. Vi var in och hälsade på henne igårkväll efter årsmötet och då var hon rätt mycket piggare. Försökte ringa henne nyss, men antagligen var hon på toa eller kanske i matsalen. får försöka igen lite senare.
Kram från mamma

Anonymous sa...

Halloj! Så du är ocskå hemma och väntar på sotarn.:O) Han har redan varit här. Barnen va lite uppspelta innan men han va ganska charmlös så de kollade två sekunder och bad sen om att få se på film istället! Ha ha ha!

Kram kram

/Ellinor

Anonymous sa...

Söndag går jättebra, jag gissar att ni menar em!:-)Eller tänkte ni skippa kyrkan i så fall?
/Lina

Anonymous sa...

Sotarn kommer till oss imorrn....gick det snabbt?
/Lina

Anonymous sa...

De kom i två omgångar. Total tid blev kanske en halvtimme...

/elli

Eisiv sa...

Ja, om vi kommer så blir det nog efter mötet på söndag. Skippar väl fikat och åker o äter nånstans med mormor, som förhoppningsvis är hemma igen då. Det är nog ingen bra ide att hon följer med till Stockholm i alla fall. Det är nog skönast för henne att stanna hemma.

Linda sa...

Hallå i storstan!
Hoppas du fick dig ett varmt bad sen...
Jag har en liten utmaning till dig på min blogg.

Kram