fredag 3 februari 2012

Att välja inriktning

En ledig dag som denna brukar jag försöka sätta agendan för mig själv. Vissa gånger finns inget val, listan är lång och det är bara att sätta igång. Förra veckan var en sådan vecka och det gör att jag lite hoppas att denna dag(idag) kanske kunde förhandlas till en lite lugnare ledig dag. Dock är det en del saker i hemmet som pockar på min uppmärksamhet. Jag ser lite spridda kläder som ropar om omplacering till tvättkorgen. Jag ser saker som definitivt kunde placeras på bättre och mer ändamålsenliga ställen.... Ja, ni vet. Det är bara det att det vore så skönt att inte göra någonting. Men det är därför jag vill sätta upp en rimlig agenda. T ex kanske jag måste göra ett par saker(kanske det som ger störst visuell effekt?), för att jag sedan med gott samvete kan dega ihop en liten stund.
Dock är jag fortfarande i startgroparna, och det tar emot att ens lägga en agenda....

Vi får se hur det går:)

Inga kommentarer: