söndag 24 augusti 2008

Det har varit en intensiv jobbperiod senaste veckan, mycket att göra utöver det självklara att ta hand om möbelsugna kunder....helgen har dock varit kul med störst fokus på försäljnig.

Såg vännernas fixade hus i fredags - helt otroligt fint, känns helt sanslöst att det är deras! Mycket kan man göra själv, men jag kan garantera att få skulle orka göra allt det som blev gjort!! Håll utkik på 3:an under hösten....(Nytt läge)

Annars försöker vi få igång terminsrutinerna efter semesterlädjen, inte helt lätt när varje vecka avslutas med helgglädjen....och sen är det bara att börja om. Blev dock inte helt ur lag denna helg som tur var. Men det är ändå ganska svårt att få de små liven i säng när de ska...

Jag känner mig ändå ganska tillfreds med livet, jag har börjat lära mig att säga nej och tacka nej ibland och försöka att inte få dåligt samvete för det, och det ger lite mer livsfrid minsann. Det är så mycket man vill hela tiden, men det går ju faktiskt inte att trycka in hur mycket som helst på en vecka/dag/liv....och alla kan inte vara glada samtidigt(ett fantastiskt citat ur en Gaston-seriebok)!!!

Har äntligen tränat mitt första pass före jobbet i torsdags! Hann med 30 min rodd. Mycket mer hinns inte med om jag börjar 10 och ska hinna bli presentabel och respektabel till jobbstart....men det måste ju vara bättre än inget. Räknar med att åka in efter dagislämning ibland även om jag är ledig(det är ju inte precis så att jag brukar ha planer kl 8 på morgonenen ledig dag...)och då hinner jag ju lite mer!
Det var i alla fall ett väldigt skönt sätt att börja arbetsdagen på. Om inte annat så känner man sig så otroligt duktig att man kan leva på det en stund(man kan i det läget snabbt bli odräglig så det är bäst att försöka hölja det hela i ödmjukhet...)

Jag har ju till viss det(stor del enligt maken)ett välutvecklat kontrollbehov och jag gillar uppenbarligen att känna att jag styr mitt liv....(jag inser att det om man drar det till sin spets naturligtvis är en fullständig illusion, men trivs ändå så länge villfarelsen fungerar).

lev väl

Inga kommentarer: