tisdag 12 augusti 2008

Ledig dag idag, härligt! Ska fortsätta med att vattna vår gräsmatta, den verkar gå ett bättre öde till mötes än körsbärsträdet....ska även inhandla mer jord och frön så att det blir en större del av gräsmattan som blir fin....det är en uppenbar skillnad just nu...jag levde i övertygelsen om att den var ok, men jag ser nu att den är mer en ogräs- och mossmatta snarare än gräsmatta....

Nästa vecka börjar allvaret på riktigt! Då börjar dottern i förskoleklass och måste vara i skolan till 8.10....vilket innebär att vi måste upp i ottan....varje dag....jag har förberett kidsen mentalt i flera veckor....
Den dödtid som uppstår mellan lämning och jobb har jag en intention att använda till något så försummat som träning! Vi får väl se hur väl jag lyckas med den föresatsen.
Det borde gå, eftersom det som har saknats tidigare är en tid som inte förstör annat, och denna extratid är helt oanvändbar till det mesta....blir det inte av nu, blir det troligen aldrig.....definitivt en deprimerande tanke.

Vad som däremot inte är deprimerande är om vi lyckas komma iväg till Thailand nästa vår/sommar! Ett stort mått av sparande måste komma till, men motivationen finns, särskilt hos ungarna...vårt nya motto får bli "resor är roligare än prylar". Borde funka!

Well, ny höst - nya projekt. En dag i taget!

4 kommentarer:

FatCat sa...

Åh, blir det Thailand nästa år kanske. Vore ju nice om man kunde passa på att åka samtidigt. Jag skulle inte tacka nej. Om man får så klart... Kram

Carolina sa...

Vi åker troligen med någon annan barnfamilj, vet ej om det lockar:-)

FatCat sa...

idén var kanske att kunna åka ihop...sen behöver man ju inte hänga dygnet runt...själva resan känns tryggt att kanske göra tillsammans. sen kan man mötas upp på väg hem igen. om jag tex åker med kompis. nåt sånt...

Carolina sa...

Absolutley!