söndag 2 augusti 2009

Barnens rum är nu klara och de har flyttat in! De verkar inte sakna att sova skavfötters:-). Rummen blev jättefina så jag har stort hopp om vårt sovrum också. Även om makens semester slutar idag känns det ändå som att det är inom räckhåll. Väggen som behövde byggas om är klar, nu är det framför allt spackling som står på tur innan det kan målas och tapetseras. Hanterligt.

Jag har varit mindre hoppfull under resans gång, men det finns väl alltid bakslag och tidoptimism när det handlar om renoveringar.

Nu har jag en vecka semester kvar och den skall tillbringas med kidsen. Vi ska förhoppningsvis med framgång plantera om sonens egenhändigt sådda äppelträd, samt testa fler likanande experiment inom plantering. Barnen har definitivt ett annat intresse för odling än sin mor....
Vi skall även ta ännu en tur till stans tivoli. Barnen är ju oerhört förtjusta i Gröna Lund så eftersom jag delar deras intresse ska vi i sällskap med trevliga vänner än en gång satsa på en heldag. Vi kommer även att gå dit senare i aug med makens jobb.....till vår förtjusning!! Trevligt företag han jobbar på minsann.
Det vore även trevligt om vi kunde frestas att besöka någon närbelägen badplats....jag har lyckats undvika det denna sommar.....har liksom inte varit så sugen efter Thailandresan.....blir inte samma sak riktigt... vår lilla gräsplätt i lä räcker ofta fint för mig.....

Annars ska jag om några veckor åka på min första utlandsresa i jobbet. Jag ska åka till Hamburg i 3 dagar och lära mig massor om hur man sätter upp en ny butik samt hur man dekorerar den på rätt sätt! Lite nervöst, men väldigt spännande förstås. Det var länge sen jag flög själv och de antal dagar jag har varit borta från barnen är lätt räknade.....

Nej, nu ska jag nog ta tag i kvällsproceduren....

på återseende

1 kommentar:

Johanna sa...

Oh en till Farsta mamma, här ska läsas. :D