måndag 17 augusti 2009

Vårt liv har tydligen varit hyfsat hektiskt sista tiden eftersom jag har ignorerat både facebook och bloggen.....må detta inte utvecklas till en vana...

Nu är även vårt sovrum helt klart! Känns helt fantastiskt och det är framför allt tack vare vår hårt arbetande granne som har slitit i vårt hem....må balansensnart återställas:-) Det blev jättefint i alla fall, och det kommer att bli ännu bättre när vi får in alla böcker i bokhyllorna igen samt lampaor och tavlor och sånt. Men även utan detta är rummet en fröjd att se särskilt i jämförelse med hur det såg ut innan.

Ikväll åkte maken till den stora möbeljätten och inhandlade diverse möbler som nu ska monteras de närmaste dagarna.....ja vi får se vad som hinns med. Onsdag morgon drar jag till Hamburg och när jag kommer tillbaka är det gårdsfest och bröllop på menyn. Ska ev även hinna med ett par timmars jobb på lördagen också.....ja, en viss aktivitet i vårt liv kan skönjas....i samband med detta bröllop ska barnen sova borta(utan sina föräldrar alltså) för första gången så det är ännu en liten grej som ökar spänningen i livet! Under min frånvaro ska maken hålla kurs så hans liv blir nog lite svettigt, särskilt med tillägget hämta OCH lämna på skola/dagis varje dag.....det brukar inte behövas så ofta precis.

Kan gå fullständigt åt pipsvängen eller flyta på hur bra som helst! Det visar sig snart vilket....

Man kan förstås undra varför jag inte skruvar möbler i stället för att beklaga mig i detta forum, men maken åkte direkt till en granne där svensexe-filmen skulle redigeras och klippas ihop, och tog med sig allt som fanns i bilen dit(en del av mig känner en viss lättnad över detta). Skulle tro att filmfixandet ev kombineras med friidrott och fotbollskväll.......risken är definitvt överhängande!

Well, timmen börjar bli sen, dags för NCIS!!! Mycket trevligt program!

3 kommentarer:

Anonymous sa...

Se till att lägga ut foton på erat nya hem, jag blir ju såååå nyfiken ju!!
Kram Gunilla

Tina sa...

Fullt ös kan man säga att ni har. Kul att det känns bra med rummen. Allt gott! Kram Tina

Carolina sa...

Kommer kankse foton när diverse möbler är ihopskruvade och allt är på plats:-)