onsdag 25 november 2009

den märkliga vaccineringsidiotin

Vad är det med Sverige när det gäller svininfluensan???? Ömsom hysteri ömsom idioti! Antingen är det viktigt att alla vaccineras och då löser man det systematiskt och strikt efter reglerna. Är det viktigt att vissa får först ska de få det och sen i tur och ordning. Det sätt det hanteras på nu skapar förvirring och ökar på hysterin vilket i sin tur ger galna situationer och människor.

Just nu är jag extremt irriterad på att vi igår kväll fick information om att skolan vaccinerar idag, och dotterns klass mellan 10-11(vårdnadshavare skall vara närvarande...). Hur är det möjligt att man(om det nu är så vikigt) gör det på så kort varsel??? Detta är också den enda chans som ges. Hur många kan på så kort tid ordna med jobbat så att man kan närvara?? Även om man kanske har rätt till det känns det inte direkt bra att sätta sin kollega på pottan en dag som denna. Hade jag fått veta detta med åtminstone en dags eller 2 dagars varsel hade det varit enklare(jag hade jobbat över igår t ex så att inte inventeringen idag drar ut ännu mer på tiden i natt). Hade det inte varit bättre att lägga vccineringen i nästa vecka istället? Eller kan det vara så att de bara fick 50 doser och på detta sätt räknar med det naturliga bortfall som kort varsel innebär???

Just nu skulle jag har jobbat med att inventera butiken. Vi får mitt i allt detta nya varor och ska även hinna ta hand om kunder som vill titta på möbler. Nu får min kollega klara detta själv tills jag kommer. Tanken var att vi skulle hinna undan lite nu på fm så natten inte blir så lång, men icke!

Mitt goda adventshumör är vekligen som bortblåst! Det finns inget värre än dålig framförhållning(när det gäller ilandsproblem ska väl tilläggas). Som om den här veckan inte var fet som den var! Grrrrrr!

Hoppas att jag är gladare nästa gång, just nu kokar jag.

1 kommentar:

Tina sa...

Ja, visst är det märkligt. Hoppas det trots allt gick bra och att de inte blir sjuka nu. Kram