fredag 27 november 2009

Lugnet sänker sig i själen.....

Japp, då har jag landat efter en hektisk vecka......ledig helg hägrar, om än i gräsänkans tecken, maken är i Mjölbytrakten på konferens med jobbet. Dottern fick i alla fall sitt vaccin, slapp biverkningar i stort sett helt, var bara lite öm där de satte sprutan, annars inget. Skönt.
Inventeringen på mitt jobb var dock en annan femma, jag var fullkomligt slut efteråt. Men, men nu är det över för denna gång och det är fredag. Underbart!

Jag och barnen har adventspyntat ikväll, allid mysigt när det är gjort. Imorrn fortsätter vi med att fixa knäck och kola, kanske städar jag lite också, kan inte förstå att det behöver göras igen...
Men först ska vi ha sovmorgon, det ser jag verkligen fram emot.

Såg f ö igår en bra film i min ensamhet(ibland en fördel eftersom man kan gråta hur mycket man vill utan att verka märklig); "Lars and the real girl". Ska tvinga maken att se den när han kommer hem, spelade in den eftersom min väl L har pratat så gott om den:-). Märkligt att jag aldrig har sett något om den innan. I känsla och miljö påminner den mig om "Fargo", men handlingen är förstås en helt annan.
Lars är en tillbakadragen och väldigt blyg kille som verkar ha lite jobbigheter i bagaget som hindrar honom att ha någon eg kontakt med sin omgivning. Han bror med fru gör allt de kan för att dra honom ur sitt skal men han kan inte riktigt förmå sig. En dag förändras det dock. Lars kommer och ringer på hos sin bror(händer aldrig annars) och berättar att han har träffat en tjej på internet. Bror med fru blir lyriska och vill bjuda på middag, men glädjen övergår i förfäran när de träffar Lars flickvän Bianca; hon är nämligen en docka i naturlig storlek......som han behandlar som verklig.....

Det låter kanske inte fantastiskt, men jag grät mig igenom sista halvan....sååå bra! Se den:-) Fantastiska skådespelare!

Just nu tittar barnen på "Kalle och Chokladfabriken", de gillar den verkligen. Jag tycker nog att den är ganska kul(Johnny Depp är aldrig fel)men mest är jag bara lycklig över att de kom överrens om den på en gång! Det hör inte till vanligheterna.....

Nu fredagsmyser jag vidare!

1 kommentar:

Tina sa...

Mysig kväll, hoppas du får en fortsatt mysig helg. Kram