tisdag 7 juni 2011

Adjö hemtelefon

Har sett att vår bärbara hemtelefon har sökt basstationen under senaste veckan. Utan framgång verkar det som...., jag har försökt tipsa den om att det faktisk sitter i basstationen men den verkar ha tappat förankringen helt.

Helt utan sentimentalitet bestämmer jag mig då för att helt sonika säga upp abonnemanget på vår fasta telefoni eftersom det ändå är våra mobiler vi använder mest. Enl senaste fakturan har vi ringt 2 samtal på hemtelefonen, till en kostnad av 1,77 SEK. Det är det meningslöst att ha ett abonnemang för 119 kr för - tänkte jag(i min enfald).
Jag ringer upp företaget som skickar fakturan och gör ett tappert försök men som den kvicktänkte redan anat är det givetvis inte så enkelt.

Tydligen kräver vårt bredband att vi har ett fast abonnemang. Kände genast irritation. Hur modernt känns det på en skala??

Den kvicktänkte säger då förstås att det kanske är läge att byta bredbandsform; men jag minns att maken vid inflytt febrilt men förgäves letade efter ett snabbt men inte så statligt alternativ.....
Så om inte läget där är förändrat har vi plötsligt fått en ny meningslös dold kostnad som inte gör någon glad.


Så nu mina vänner gäller följande:

Ring våra mobiler hädanefter! Eftersom vår telefon har dött hör vi inte när det ringer och vi kan heller inte svara. Vi kan inte heller lyssna av telefonsvararen eftersom den sitter i den vilsna telefonen.....lämna alltså inga meddelanden där. Vi kan inte lyssna av den.

Än en gång säger jag: ring våra mobiler:)
Den enda trösten(som ändå är ganska stor mitt i eländet) är att telefonförsäljarna kan fortsätta ringa, vi här dem inte längre, men de tror att vi finns:)
Muwahahaha !!!! Muwahahaha !!!

MUAHAHAHAHHAaaa!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Mr 51 sa...

Tips till ert internetproblem...

1. Ni har smarta mobiler som ni surfar på, där kan man ju göra det mesta som man gör på en dator i vilket fall...

2. Skaffa mobiltbredband med en router till...nu kommer ju 4G med upp till 86Mbit...då borde man ju kunna komma upp i hyfsade hastigheter även om man inte lyckas få in den bästa teckningen.. =)

Har ni inte fiber i erat hem??

Mr 51 sa...

På så vis blir ni av med det statliga i båda ändar... =)

Lilla Li sa...

Mobilt bredband tror jag maken tycker går för långsamt i hemmet.... Men vi får se hur han ser på saken när vi hinner prata om det:) han är i DK t o m fredag....sen jobbar jag hela helgen..... Vi surrar om varandra extra mycket denna vecka....

Lilla Li sa...

Ingen fiber här inte....

Peo sa...

Varken fiber eller koppartråd hemma hos oss numera, allt mobilt, vi prövar ett tag får vi se om vi blir nöjda.

Mr 51 sa...

Som sagt kommer ju 4G-nätet nu. Då borde det inte vara något problem med hastigheten. Om ni inte bor i en blybunker eller liknande förstås! ;)