fredag 12 december 2008

Finanskris - huka dig!

Japp, då är det dags att angripa julklapparna(ja inte bokstavligt....). Jag jagar också den ultimata(ur vårt /mitt perspektiv)kaffebryggaren bland alla utmärkta erbjudanden i reklamhögen! Vår perkulator har tyvärr lämnat oss så om vi inte enbart ska kunna bjuda på Nescafé är det bra om vi passar på att gå på någon av handlarnas erbjudande...
Jag har i alla fall flyt eftersom de två som jag väljer mellan är precis i rätt färg(ni vet att sånt är viktigt för mig:-)) och i den serie jag har velat köpa! Sann konsumtionsglädje alltså!

Jag ska ta mig till Kurvan men undvika den stora möbeljätten, snarare kolla in leksaksjätten för att se om både barnen och ekonomin kan vara glada samtidigt. Inte alltid troligt....Kan passa på att hälsa på kollegorna på Heron också, det blir ju inte alltför ofta!

Detta måste dock ske hyfsat kontrollerat eftersom sonens luciafirande börjar vid 14-tiden...Ingen rast ingen ro:-)!

Inga kommentarer: