tisdag 16 december 2008

Solo...

...ja, det blev sonen på sin avdelning igår....Jag menar allvar, alla andra barn hade antingen vattkoppor eller magsjuka! Så han fick gästspela på en annan avdelning! Idag verkar det bli åtminstone 3 barn....minsann.

Själv ska jag strax följa med dottern till skolsköterskan, det är dags för vaccination igen samt läkarundersökning. Sen är det bara att rusa avtalat försenad till jobbet.

Julen har flyttat in i vårt hus i alla fall. Mattan ligger nyfräschad under vårt soffbord och den blev jättebra. Känns bra att vardagsrummet har blivit lite mer ombonat.

Jag är fortfarande mätt efter julbordet med jobbet i söndags....det var väldigt gott och trevligt! Man kan tyvärr aldrig äta så mycket som man vill.

Börjar känna att jullov vore trevligt, det är nästan omöjligt att gå upp själv och än svårare att få kidsen att vakna. Detta i kombination med juklalendern på tv gör att mornarna i december har varit lite mer stressiga än önskvärt. Mörkret hjälper inte precis till energimässigt.

Funderar nästan på att börja dricka kaffe igen.....

7 kommentarer:

Mr 51 sa...

NEEEEEJJJJJ!!!! Trilla inte tillbaka till det träsket igen! Tänk så giftfri du är nu när du inte dricker så mycket kaffe!!! =) Så mycket bättre kroppen måste må av att själv få utsöndra sina uppigande ämnen... Jag är övertygad om att koffeinet tar över kroppens egna uppiggande system, därför "måste" man ha kaffe för att klara en dag. Det är ju konstigt att vi som inte dricker kaffe orkar med en hel dag...?! =) Jag hävdar bestämt att kaffet förhindrar kroppens utveckling i den frågan, till och med försämrar det tillstånd man var i från utgångspunkten! (OBS! Detta är tankar som känns logiska för mig, och dom kom just nu i skrivande stund och har därför inga djupare logiska förankringar...än mindre vetenskapliga... =))

Carolina sa...

Oj, man kan tro att det var kokain eller liknande jag talar om:-)!! Men oroa dig inte, jag har ingen plan att dricka mer än sporadiskt, det var ju det som var målet med att sluta, att kunna dricka men inte behöva!
Vi får se!

Mamma till en sa...

Patrik om jag inte missminner mig så har du druckit kaffe de senaste dagarna för att få lite super krafter?
Hej hej Lina!!!

maro sa...

Frihet under ansvar! ;o)

Carolina sa...

Fantastisk kommentar Matilda! Härligt med ett ämne som engagerar så!
:-)

Anna sa...

Måste bara flika in här. Stefan Sundström kallade kaffe för bonntjack i en intervju. Det var lite roligt! Men jag gillar, kommer inte sluta. Däremot har jag nog så gott som lyckats att hitta den efterlängtade balansen, dvs, jag fungerar utan massa kaffe på morgonen, men jag fungerar inte helt utan. Bra va! God Jul hoppas ni Rosdalare får det trevligt i Farsta. //Anna (Fias)

Peo sa...

O vad livet är härligt, roligt att komma in på de stora frågorna ibland.
Tack alla ni kommentatorer, ni lyser upp min för tillfället sjuka och glåmiga dag.
Tar nog snart en balja bonntjack!