måndag 22 december 2008

Nu steks skinkan så sakteliga i ugnen....kommer nog att ta ca 5 timmar.....well, hade inte tänkt använda ugnen på ett tag ändå.

Julklapparna är nu färdigköpta, nu väntar inslagning, får nog ske ikväll alt imorgon kväll....ja, därefter är det nog försent....
Jag trodde i min enfald att det skulle vara hyfsat lugnt på stan idag...men det var fel, kön på BR var ok, dåstår man ju still. Problemet är när man i julklappskoma ska röra sig i butiken och förvirrat försöka hitta lämpliga klappar till diverse barn...Inte helt lätt kan jag säga.

Sitter här med en kopp fuskkaffe(koffeinfritt) och hoppas att energin ska rinna i mig igen. Bara man sitter ner en stund blir det ju ofta lite mer ro i själen...
Barnen har roat sig själva ett tag och det känns skönt, före maten var sonen i totalt upplösningstillstånd.....men mat brukar kunna vara lösningen i de lägena, så det redde ut sig det med.

Barnen har nu en sista dag på dagis/fritids imorrn, sen blir det jul. Ska nog kunna hämta dem lite tidigare och om stämningen är gynnsam ska vi nog angripa ett julpyssel på em. Vore en trevlig start på julen:-)

1 kommentar:

Tina sa...

Ja, men då hittade jag till din blogg också, det var ju trevligt :O). Åker ni till Arboga? V idrar iväg till Säter imorgon. Ha en riktigt god jul, så hörs vi här i cyberrymden. Kram Tina