tisdag 22 september 2009

Däckbyte och besiktning avklarat! Otroligt vad mycket lättare tillvaron känns närman har betat av tråkiga och lite jobbiga saker!! Dock dyker det ofta upp nya sådana, så fristen är inte lång.....men med tiden och erfarenheten blir det mesta enklare.

Dottern har blivit inbjuden till ett "fredags-mys" hos en kille i klassen på fredag . De är 4 killar och 4 tjejer som ska baka pizza och titta på film. Hon blev mycket entusiastisk, hon gillar verkligen sin klass och jag gissar att detta är hennes favoritgäng. Det är ganska nice när livet är så pass okomplicerat som hennes är just nu! Det kommer förstås inte alltid vara så, men i nuläget är det skönt om det mesta får vara det.

Vårt liv är eg utmärkt just nu, det är bara lite för fullt i kalendern för det mesta.....och varje vecka tror vi att nästa ska bli bättre, men det blir sällan så. Dagarna räcker oftast inte till allt man vill och tror att man borde.....vi måste bli bättre på att prioritera. Problemem uppstår dock när man inte alltid har lust att prioritera det man tror att man borde fast man tror att det är det man ska....och det är lätt att det känns fel att priorotera det man vill... Jag måste säga att jag ofta fastnar i det dilemmat. Det jag vill kan jag tillåta mig när jag gjort det jag anser/tror att jag borde och eftersom jag inte vill ta bort det jag vill slutar det med att jag försöker göra både och....

Ja, vad gör man.
Sover kanske? Skulle tro att det inte kan vara fel i alla fall. Prioriteras dock inte alltid....;-)

Inga kommentarer: