måndag 14 september 2009

Fick inte så mycket gjort idag som jag hade hoppats på....förkylningen har fått sitt grepp om mig - så pass att jag t o m lade mig och slumrade en stund mitt på dagen. Inte helt vanligt i min värld. Men men det var skönt i alla fall!

Imorrn måste jag dock ta mig i kragen och dammsuga huset. Vi får en del besök i veckan så det vore ju en fin gest att sanera det värsta(genom att överdriva något skapar jag förutsättningar för en positiv överraskning för gästen samtidigt som jag behöver anstränga mig mindre). Eller så kan man kanske säga att det behövs oavsett gäster eller ej....fattar inte hur det kan gro igen så snabbt eller ska man säga "grusa" igen?? Vi kanske ska öppna grustag som sidoverksamhet....

Har annars tuggat i mig Filip & Fredriks lilla skojiga bok om sin uppväxt DDR-Sverige: "Två nötcreme och en moviebox". Verkligen underhållande och väldigt träffsäker. Ett tidsdokument som förstås inte uppnår samma kvalité som "Lasermannen"(denna fantastiska bok), men som ger samma aha-känsla. Lasermannen tar ett mer samhällsgrepp medan "Två nötcreme och en moviebox" mer fokuserar på hem och skolmiljön som ju är den mest verkliga för en uppväxande tonåring. Definitivt värd att läsas av varje 70-talist! Ja, vem som helst föstås, men det är roligast för oss:-)

1 kommentar:

Anonymous sa...

Ja, många goa skratt fick man till den boken. Rekommenderas verkligen!Kram Gunilla
P.S. Krya på dej.. är själv hemma med liknande bacill.