torsdag 10 februari 2011

Mina blommor - en uppdatering....

Insåg idag att jag/vi än en gång har lämnat mina/våra blommor att klara sig bäst de kan.... Det kan de tydligen inte....de är väldigt torra och trots att jag ser det verkar jag inte bry mig.... Vad är det för fel?

Måste ta tag i det hela. Dvs köpa nya blommor, tror nämligen inte att så många av den går att rädda.....

Väldigt sorgligt alltihop, särskilt när omsorg om blommor ändå finns i familjen. Min mor är ju i det närmaste besatt av sina växter. Troligen behöll hon alla gener själv. Well, de som säljer blommor ska ju också leva.

Dock hinner jag inte lösa det nu. Jobbet väntar.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Tina sa...

Vet inte vad du köper för blommor, men det finns rätt fina grönväxter som går att glömma bort. Ex garderobsblomman (Zamioculcas zamiifolia) eller svärmorstunga (Sansevieria trifasciata). Sök dem på plantagen så får du se. Lycka till! :) Kram Tina