tisdag 13 september 2011

Wordfeud, varmvatten och vakentid

Verkar som att en ny fluga tar min fritid... Wordfeud. Alfapet på iPhone.....Fantastiskt!
Den största vinsten är att man slipper den eviga diskussionen om vilka ord som är tillåtna. Någon har bestämt och regeln gäller alla:). Så befriande. Även om jag inte alltid håller med.

Ska strax ta mig till Forsgrenska, simning och hårtvätt står på dagens program. Sedan jobb med början kl 12:00. Vi har ju fortfarnde inget varmvatten så det är inte svårt att motivera träningen....
Vi har i alla fall skickat in ansökan om att få borra, så nu väntar vi bara in beskedet... Vi hoppas dock på att få in en tillfällig varmvattenberedare lite tidigare. Vore sååå nice med lite varmvatten.

Var sjukt trött imorse när jag skulle kliva upp. Skulle eg kunna tänka mig att slumra bort fm men den där hårtvätten på Forsgrenska ropar för högt. Det är ju så svårt att lägga sig tidigt på kvällarna. Och tråkigt. Mest tråkigt. Det är ju självklart skönt att sova, men vakentiden på kvällen är ju så trevlig.

På fredag ska jag och maken ut och äta middag. Han fick en sk Smartbox i avskedspresent från gamla jobbet innehållande gourmet-middag för två, vilket vi tar chansen att utnyttja när fam N så trevligt erbjöd sig vara barnvakt:). Det var några år sedan vi åt en fin middag på tu man hand, och nu slipper vi ju t o m betala. Oh joy:)

Nej, nu måste jag ta tag i min dag! Ajöss!






Inga kommentarer: