söndag 6 maj 2012

Energifördelning

Avslutar min lediga helg i soffan. Känns lite bra, har faktiskt tillbringat ganska lite tid just där. Det har pågått än det ena, än det andra denna helg men jag har inte haft energi att ta tag i något verkligt konstruktivt. Maken har fått mer gjort. Min energi vaknade på em/kvällen idag och lite kläder rensades ut utan pardon. Jag är trött på att ha kläder i garderoben som jag uppenbarligen ändå inte vill använda. Vill rensa på fler ställen i huset. Vi verkar samla på skräp rent ut sagt. Åtminstone sparas det onödigt mycket trams. Och det har vi inte plats med.

Men visst är det typiskt att man lagom vilat upp sig(så att man orkar ta tag i något) när helgen lider mot sitt slut?? Hur ska man då någonsin få något gjort?

Well, vi får se hur veckan känns, kanske räcker energin till lite hemarbete en annan dag.

Hur som helst så har det varit en trevlig helg med storkalas på Andys, församlingsdag på Ågesta-gården, fredagsmys där alla somnade i soffan och fotbollsträning och simskola för sonen. En lugn lördagsmorgon stals från områdets städdag, men det får vara ok.

Och som grädde på moset har mina fina kollegor sånt skjortan av de andra Sverigebutikerna i helgen:).

Nice!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: