måndag 24 februari 2014

Att vakna i BKK

Att vara i BKK känns väldigt vanligt. Det är 4-5 år sedan sist men det känns ändå "normalt" och vant. Det är lite annorlunda att trafiken känns frånvarande. Hela gatan utanför är avspärrad och istället för turande tuk-tuks är det försäljning av allehanda prylar. Ockuperandet av gatan och korsningarna är som en marknad, om än med allvar i botten. Vid korsningen  vid MBK talar folk från ngn typ av scen till synes oavbrutet. Jag uppfattar att det sker i samtalsform och främst i syfte för att behålla inspirationen och uthålligheten.

Mitt i allt detta strosar turister och vanligt folk. Känslan är att det finns en vardaglighet i det hela. Som att det har rullat på ett tag och att det nog kommer att fortsätta göra det tills resultat av accepterat slag uppnås.

Igår var vi i en dimma av jetlag/brist på sömn. Allt vi gjorde var att aktivera oss för att inte somna:).
Efter middagen ville våra kids spela kort. Vi försökte 2 omgångar "plump" innan vi gav upp. Jag och David somnade mellan varje drag. Hahaha, det var helt omöjligt att vara vaken:) och då var klockan ännu inte 20 på kvällen. Men för oss som inte sovit alls på resan var det svårt. Kl var ju svensk tid 14 på em utan en natts sömn...
Sen vaknade jag vid 01 med känsla av morgon. Somnade sedan om efter lite wordfeud och annat. Nu väntar jag på att resten ska kliva upp och möta dagen!

Skulle vilja börja m kaffe!

1 kommentar:

Tina sa...

Härligt för dig. Ha en underbar semester. Kram