fredag 21 februari 2014

Bloggen ger sig ut på en resa

Bloggen ska få lite liv igen är det tänkt. 3 veckors semester borde ge lite tid till tankar, reflektioner och en och annan bild.
Väskorna är packade men inte stängda. Well, maken tror att han hellre packar imorrn bitti innan vi åker... Förnekelse är ett ord som kommer till mig.... Han är ju inte direkt morgonpigg...

Iväg kommer vi nog i alla fall, och shopping brukar vara möjligt i BKK så jag tror att det ska gå bra.

Sällan har en semester varit så välkommen som denna. Sommaren bjöd för min del inte på någon direkt vila, så att nu ha 3 långa veckor m familj och goda vänner är en sann lycka! Att vi även åker långt bort ökar avkoppling och frånkoppling och bara tanken att slippa all markservice gör att man slappnar av bara man tänker på det.

Att lämna jobbet just nu känns stabilt. Hösten och början på året har gått från klarhet till klarhet och jag blir alltmer bekväm i min roll. Jag vet att mina kollegor klarar att styra skeppet och jag tänker njuta av att inte ens kunna läsa mailen;)! 

Men mest av allt kommer jag njuta av sällskapet, värmen och ledigheten. 

Att åka till Thailand är sann nostalgi. Hela min barndom är präglad av det landet, både bra och dåliga saker. Det är mer än ett semesterland, det är igenkänning och hemkomst - en kärlek men inte blind. 

Imorrn är det dags igen. Det är ca 4 år sen sist, härligt att det inte dröjde så länge!





Inga kommentarer: