fredag 28 februari 2014

Lugn och liv

Ännu en lugn och skön dag på Koh Lanta. Stranden är ganska lång och stundtals väldigt bred. Havet svalkar faktiskt och det fläktar bra, så värmeslag är fjärran ifrån oss. 

Idag var havet klart och stilla, och otroligt nice att ligga och plaska i.

Missade solnedgången idag då vi var i Ban Saladan( byn vid hamnen) och utforskade utbudet. 

Tre av oss kommer definitivt åka tillbaka och shoppa loss lite bland turistgrejerna:)!

Mysiga restauranger fanns det gott om och även trevliga thailändska efterrätter.

Skönt att veta att vi har många härliga dagar kvar innan vardag och kyla tar vid!
Känns lite viktigt att alla hinner komma i ett lugnare varv där det är ok att hinna bli lite uttråkad. Att bara vara och låta tankarna vandra. 

Jag har varit ganska förkyld de senaste dagarna men blev då tipsad av Fam B att testa "Tiffy". Tydligen har de mer erfarenhet av diverse tabletter:). Känner mig definitivt mycket bättre nu och är benägen att ansluta mig till Tiffys fan-club. Känner igen smaken så jag tror att jag har ätit dem förr. Har dock inget minne av att mina föräldrar talat dess lov i den mån att jag minns det.

Jag är glad om hostan och snoret ger med sig så jag orkar ha semester!



Inga kommentarer: