fredag 20 juni 2014

Tankar om tur och tacksamhet

Kanske dags att börja skriva igen, inte för att jag har mer tid just nu, men ändå.

Ibland samlas lite tankar som vill ut.

Lite olika händelser den senaste månaden gör att jag än en gång har funderat på hur skört livet är och hur lite vi vet om vår egen och våra närmastes framtid.

Jag slås ofta av hur mycket i mitt liv jag tar för givet trots att jag försöker göra tacksamhet till min livsfilosofi. Jag slås av hur  galet kort livet kan bli och hur till synes lättvindigt livet kan tvärvända. 

Jag är tacksam för det mesta i mitt liv. Jag är väldigt medveten om att jag har haft oförskämd tur i livet, att jag lika gärna kunde ha fötts till ett liv med en helt annan vardag och verklighet. En verklighet där döden och smärtan är en ständig följeslagare, och där livet handlar om att överleva dagen. 

Livet är vackert, låt oss värna om varandra.

Godnatt 





Inga kommentarer: