torsdag 26 november 2015

Liten gest - stor skillnad

Det bjöds på kaffe vid T-banan idag! Så trevligt! 
Lättade upp en annars seg morgon. Många gånger tackar man bara nej , men ibland är det bättre att ta den energi man kan få i alla former de ges! Embrace! Yolo, ja ni vet. Trevliga var de också, och det gör så stor skillnad. 
Ska skicka vidare den känslan så mycket jag kan idag. 

Gav inte den känslan så mycket till kidsen i morse. Kände mig uppgiven på alla drällande kläder och prylar överallt. Blir lätt provocerad när något av barnen hävdar att de "inte har tid" att plocka upp. "VEM HAR TID ???" känner jag då för att teatraliskt vråla. Men har jag inte PMS låter jag oftast bli, utan muttrar mest surt något bittert - gärna lätt martyrdränkt(charmigt - jag vet). Och sen låter jag sakerna ligga kvar för att se om det är bortplockat när jag kommer hem - så som det intygades...
Well, undrens tid är kanske inte förbi. 

En sann optimist minsann!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: