onsdag 31 maj 2017

Gahh

Närmsta veckorna lär bli en studie i stresshantering och logistisk förmåga alt fullständigt livspusselshaveri! Det är komiskt hur detta upprepar sig år efter år,  och det verkar inte gå att hindra. Allt ska avslutas och firas - oftast samma dagar....

Om jag verkar missar något jag borde ha gjort påminn mig gärna - jag lovar att inte ta illa upp. Ev bryter jag ihop lite - men jag kommer att repa mig.
Om jag inte svarar på sms, snaps eller mail - tro inte att jag ignorerar dig. Troligen tror jag att jag nyss fick det och att jag strax ska svara. Skicka ett till och ropa "hallå" - så blir jag påmind om att ett roligt snap ger mer energi än ett äpple  - och är med på banan igen.
Om du möter mig i ett zombieliknande tillstånd - tvinga mig att sitta ner och dricka kaffe i 3 min så är jag mig själv igen. För en stund.

Ja, just nu angriper jag veckorna i bästa fall en dag i taget - oftast några timmar i taget. Är jag smart satsar jag på planering och framförhållning - vi får se hur det går med det...

Denna årstid är jobbet ingen direkt hjälp eftersom där har min mest pressade och hektiska tid precis påbörjats. Hur smidigt resten av sommaren fortlöper (jobbmässigt) avgörs till stor del av hur bra vi planerar och förbereder nu. 

Wish me luck! 

Inga kommentarer: