fredag 7 september 2007

Är lite frustrerad över bristen på inlägg på denna blogg. Har varit något oinspirerad ett tag. Skulle tro att det beror på att jag inte upplever mig ha oceaner av tid att lägga på detta....trots att jag faktiskt tycker att det är väldigt roligt.
En annan orsak tror jag är att vi har flyttat upp datorn till sovrummet, och hur ofta hinner man slinka dit och rafsa ner en rad? Well, maken håller på med en mejor omflyttning av datorerna i huset och tanken är att vi ska ha en bärbar som huvuddator och vår gamla stationära mer som spel, film och musikdator....så det kommer nog bli väldigt bra när alla datorer och skrivare och nätverk har hittat varandra och börjar samsas. Just nu tror jag att det är skrivaren som inte riktigt vill accepetra den bärbara över det trådlösa nätverket...men efter lite samtal och bearbetning ska nog david få ihop dem med....så lite tid, så många i-landsproblem....

Jag har även hunnit fylla 35! Passade på att göra det när vi var och hälsade på föräldrarna, vilket gjorde att de blev tvugna att fira mig med tårta och frukost på sängen. Mycket trevligt! Hade då också glädjen att mottaga en soda-streamer(nej vi hade ingen på 80-talet men min far och mor tar igen det nu, de har själva haft en ett par år)som arbetar för fullt för att hålla oss med bubbelvatten! Mycket uppskattad present!En annan mycket uppskattad present var en kökstv- som väntade på mig när vi kom hem senare på kvällen! Maken och barnen hade lyckats hålla det hemligt för mig så jag blev mycket överraskad! Äntligen har maken hörsammat min önskan om underhållning i köket(dock inte under måltider om det inte är typ OS el dyl)...
Tack tack!

Några trevliga vänner hade även hängt härliga produkter från Kahls på dörren! Fantastiskt! Skall avnjutas av mig i smyg så att inte ungarna tar allt!

Jag har nu en plan att åka och inhandla lite blommor som min svärmor har skickat mig i form av blomstercheckar! Alla som har varit hemma hos oss vet att vi inte precis bor i en djungel...snarare en öken, så det kommer väl till pass.

Kram på er alla!

3 kommentarer:

Anonymous sa...

aha, grattis grattis får vi önska dig också ifrån Storholmen! Kram, Lisa

Anonymous sa...

Kul att du blev firad när du fyllde år! Jag tycker att ma ska fira varje år....fast jag ska nog inte fylla mer än 31 i fortsättningen! :O) Hoppas blommorna du fick av mig överlevt ;O) Kram!
/Förortsmorsan

Lina sa...

Absolut! De frodas i rabatten! Så fina så fina! Vi tackar för regnet!
/Lina