måndag 17 september 2007

Home alone.....

....ja om man inte räknar med sovande barn förstås.

Maken är på en sista grej med gamla jobbet. Trevligt får man hoppas! Jag har facebookat lite och smällt i mig lite obskyrt thaigodis(de små pannkakorna ni vet kära syskon). Alltid lika nice. Fördelen med Stockholm är att det alltidfinns tillgång till dylika nostalgitrippar! Lunchbesök på Restaurang Orchide är en annan sådan! Fantastiskt.

Dags att planera 5-årskalas snart....alla dessa kalas gör en lite galen faktiskt, en utmärkt anledning till att inte utöka familjen ytterligare. Jag har börjat hamstra lite barnkalaspresenter i förebyggande syfte så jag är beredd när nästa inbjudan kommer....

Vadgäller dotterns kalas måste det nog bli lite olika tillställningar, en för dagis, en annan för grannarna(brukar bli rena familjefesterna, mycket trevligt!)och sedan har vi ju alla andra vänner, kyrkfolk och ev släktingar....Vi skulle behöva en smärre herrgård för tat rymma alla samtidigt. Hur blev det så här?
Jag har ägnat stor del av sommaren med att analysera hur jag har blivit som jag blivit....en intressant resa i naveln.

Men man får ta en tripp i taget.

Inga kommentarer: