måndag 22 juni 2009

Det har varit en trevlig ledig dag idag. Efter att barnen hade gått till fritids och dagis uträttade jag lite ärenden, betalade(lade upp dem för betalning egentligen...)räkningar, sorterade papper in i pärmar, ringde och kollade var jag kan få tag på en ny glaskanna till min kaffebryggare(ja, det oundvikliga har hänt, den ramlade ner i diskhon och gick sönder...) samt hängde tvätt.
Sedan tog jag med Twilight-dvdn och gick för att förleda min granne Linda. Gick utmärkt, tror att jag själv behöver studera extramaterialet snart:).
Sedan satt vi i solen och pratade om livets ups and downs. Trevligt med goda vänner.

Vi hämtade sedan barnen och de fick plaska i den för altanen något överdimensionerade poolen. Sommaren är här! Kvällen tillbringades sedan med lite andra grannar i parken.

En annan kul sak var att jag fick ett oväntat paket utan vare sig frimärken eller avsändare, med posten. En låda marmeladgodisar minsann. Väldigt skojigt. Kunde dock gissa mig till ursprunget då få av mina vänner vet om att jag gillar dylika färgade bollar samt att de var skickade i ett av postens eftersändningskuvert....Tack!

Även solen har varit en stor bidragande orsak till att dagen blev så trevlig, må den stanna länge.

Inga kommentarer: