måndag 29 juni 2009

Nu har min helg gått till ända....även idag fick räknas till helgen eftersom Örebrovännerna stannade och jag och barnen var ledig. Maken jobbade hemifrån och kunde göra små gästspel vid måltiderna:)

I lördags tog jag pendeln till Bro(från Centralen hade jag sällskap av P) där värdinnan G plockade upp oss med bil för viadare färd mot Skokloster. Det var otroligt roligt att träffa tjejerna igen, kändes väldigt vant att ses. Alla var sig lika på många sätt! De gamla korten åkte fram och vi fick många glada skratt. Blev en mycket lyckad tillställning hur som helst.

Väl hemma möttes jag av kära vänner i soffan, och natten fortsatte ett par timmar till. Det är alltid trevligt att analysera livet med dem:) Vädret har ju fortsatt vara grymt härligt, så vi har glassat en del i solen på dagarna och grillat diverse djur på kvällarna(låter lite mer vildmarksartat om man uttrycker sig så).

Imorrn är dock sommarvardagen tillbaka och barnen ska iväg till dagis och fritids, själv ska jag städa och tvätta samt förbereda för besök av svägerska med familj till kvällen. Det var lite för länge sedan vi sågs, så det ska bli kul!

Jag börjar märka att sommaren dundrar fram och det oroar mig något. Man vill hinna så mycket men innan man hinner sätta sig i solstolen är hösten snart i antågande....med alla måsten....

Well, det verkar som om vi snart har bestämt oss angående ny TV i alla fall....vi tackar skatteåterbäringen för det....men det är ju en djungel! Omöjlig ekvation om man vill ha stor, billig och bra TV.....så någon av kriterierna får ge vika. Vi får väl se....

Nu är det nog strax sovdags!

Inga kommentarer: