tisdag 9 juni 2015

Paus i paniken!

När det är hårda veckor på jobbet är det ödsligt på bloggen. Är aningens(verkligen aningens) mindre stressad nu när jag har blivit klar med budgeten. Den hade en konkret deadline(imorgon) och i och med att jag skjutit upp att börja med den tills idag var jag lite nervös att tiden inte skulle räcka till. Dock börjar jag känna att jag har gjort den några gånger nu, och det underlättar verkligen.
Puh, så nu är det bara resten kvar. Men får jag styr på mycket och lyckas planera bra den här veckan har vi igen det rejält resten av sommaren.

Imorrn har jag veckans lediga dag, och då är det skolavslutningar på agendan. Fördelen med mitt jobb är att det ofta går att styra om schemat om det dyker upp sådana saker:)! Fördelen med att ha verksamhet 7 dagar i veckan.

Ridskolan avslutades för terminen idag, fotbollen kör på någon vecka till, sen är det lugnt på aktivitetsfronten för barnen, och så även för föräldrars taxi-verksamhet. 

Om bara sommaren ville komma lite mer ordentligt, lite mer stabilt. Värmen är inte i närheten av vad man önskar och prognoserna allt annat än förtroendeingivande. Ska det bli en skitsommar??? Det är den frågan som tornar upp sig när man ska somna på kvällen efter en löjligt kylig dag i juni. Jag använde skinnjackan senast idag, även om det blev riktigt skönt på em!
Det jobbigaste är nog att man aldrig kan lita på svensk sommar. Det handlar mer om tur och otur. Stressande.

Imorrn ska det tydligen bli fint! Bäst ändå att gardera sig med paraply och koftor. Då är det större chans att prognosen håller!





Inga kommentarer: