onsdag 3 juni 2015

Idag

Just när övar jag på att hantera den stress som verkar ha som mission att förlama mig. Det är som jag nämnt väldigt mycket som ska falla på plats de närmsta veckorna, för att resten av sommaren ska bli hanterlig. Var nära att åka in tidigare till jobbet igår, men valde att börja dagen med 6 km löpning istället.  Tror att det är bra även om jag kände mig seg länge efter. Kan bero på bristande näringsintag då jag har en tendens att tappa aptiten vid alla former av stress. 

Jag har svårast med kombinationen av massor på jobbet och massor hemma. Känslan att varken räcka till för familjen eller på jobbet är en av de saker jag har svårt att hantera eftersom jag är dålig på att blockera känslan av att jag sviker andra människor. Ser det dom denna sommars utmaning att möta detta utan att ge efter - otillräcklighet och bristande tro på min egen förmåga är nämligen just de känslor som jag brukar låta flöda fritt inom mig. Och det är just de känslorna som skälper mer än hjälper i de flesta situationer. Och det är just de känslorna som skall få minimal plats i mitt liv. De har sin plats vid en del tillfällen, men hos mig har de ofta tagit oproportionerligt stort utrymme. Sällan särskilt charmigt, hahaha!

Så idag fortsätter kampen in the real world! 
Ha en bra dag!


Inga kommentarer: