fredag 12 januari 2007

Åldersnoja

Kände en passning från Fatty, lillasyster om att hon överlåter ålderkriser till oss äldre. Fullt förståeligt, jag tar passningen och försöker utveckla ämnet något.

Jag trodde nog när jag var yngre att krisen skulle komma tidigare. Jag minns att jag i unga år lite sörjde att jag skulle var 27 vid millenieskiftet... jag inbillade mig att jag då troligen skulle vara nedlusad med ungar, livet skulle vara tristare och jag inte skulle ha lika stort nöje av en så stor händelse helt enkelt.

Nu var det inte så, jag var visserligen gift sen 3-4 år tillbaka men vi bodde i city, och var hur barnfria som helst och 27 var en jättebra ålder! Tänk så fel man kan ha!

Även 30 passerades fint, visserligen höggravid, men jag hade sett fram emot att bli 30 troligen eftersom man fortfarande inte fallit samman totalt och många trodde att jag ändå var yngre...

Jag är dock övertygad om att en större kris kommer att infinna sig när 40 närmar sig, för med de två grynen och allt vad de fört med sig i form av sömnbrist och stress, för att inte tala gravitation och tid - börjar jag inse att det definitivt går utför....det finns ingen återvändo.

Trots detta är jag i nuläget helnöjd med livet. Jag känner inte någon jättenoja, bara en liten nostalgikänning när man på kort ser en yngre variant av sig själv. Men då man inte kan ha både och väljer jag alla gånger dagens version, för jag vill inte för allt i världen behöva förlora de erfarenheter tiden gett mig!!

Denna fina utläggning kommer dock antagligen inte skydda mig i alla lägen jag kommer troligen fångas in och grävas ner av mig själv både en och två gånger om några år, men det går säkert över.

2 kommentarer:

FatCat sa...

Fint fångat av min passning där. Hade inte den tanken att det skulle bli ett ämne men det passade ju bra. Kul o läsa. Kan inte fatta att du var i samma ålder som jag kommer att bli om bara några dagar...när milleniumskiftet skedde. Well here I am och det känns som du sa, bra. Btw you show your true color, natural blond när du frågar den frågan systra Mi...anonymous är alla som inte orkat logga in eller som inte vill lämna sitt namn. Möjligtvis att du kanske tänkte på Promiscious (hur det nu stavas) som min vän Alex heter. Eller så skämta du bara och vi tar alla oss ett litet skratt på din bekostnad. ;)

Anonymous sa...

Ahhhh, skulle vilja säga att jag bara skämta med dig aprillo....men inser att det är lika bra att erkänna....min blondhet gav sig till känna.....jag tänkte att kan man heta promiscious så kan man heta anonymous....men now I underständ...../Lilla Li