måndag 22 januari 2007

Uppryckning sökes

Jag söker efter energi och förmåga att rycka upp mig lite. Känner mig smått trött och seg fastän jag inte borde. Eller så har jag dålig koll på vad som påverkar mig uppåt eller neråt...

Sega dagar på jobbet hjälper inte till. Det är bättre med fullt ös.

Fullbokad vecka redan innan den börjat är inte heller så lyckat. Well vi har fortfarande torsdag och fredag kväll tomma på engagemang.

Sonens 2-årskalas är i antågande, kul men mycket att fixa med....

Makens födelsedag är också på väg(inte så märkligt då sonen med 45 min lyckades undvika att födas just den dagen.)

Well, den meste energin slukas av att jag tror att jag inte ska hinna med allt, men det brukar gå bättre än väntat....så plötsligt vänder det, men jag hinner alltid sucka lite inför en mastigare period...

Men livet är väl så här när vi:

- har två rara(kolla in vad Fatty tycker om dem) små barn som turas om att gå igenom den ena krävande fasen efter den andra.

- båda jobbar(vilket jag absolut vill, annars hade jag definitivt blivit galen),vilket resulterar i pusslandet med hämtningar och lämningar på dagis,

- har många vänner(vi är nog något känslomässigt störda så tillvida att vi söker bekräftelse genom att umgås med vänner och vi har många för att de inte ska bli utbrända)

- känslomässingt och praktiskt är djupt engagerade i en församling

- bor i radhus som vill ha vår omsorg

Men det är väl bara att göra det bästa av de mest hektiska åren.....snart är jag pensionär och ungarna utflugna....

/något utsliten människa som kan behöva energiberikande kommentarer

6 kommentarer:

FatCat sa...

Festen blev otroligt lyckad och jag antar du får läsa mer om den i en blog framöver. ska oxå hitta lite energi först. blivit dålig på uppdateringen. det ska bättras. Lina ni har rara barn, men under begränsad tid. det är bara jag som har låg barn-tolerans. Stor kram och hoppas du får ett uppsving snart!

A.J sa...

Jag måste bara rätta min kära vän FatCat här, låg barntolerans, jag skulle säga ingen;) Hehe. Och Lina till dig vill jag säga att du skriver fantastiskt bra.Hoppas det kan ge lite uppryckning. Jag läser dina inlägg och jag tycker familjen Rosdal är sällsynt skrivbegåvade. Du har ett levande språk och du är rolig. När man läser det du skriver så verkar inte livet med barn så fruktansvärt som sådana som jag och Fatty fått för oss! Hoppas veckan blir bra. //Fias kompis Anna

Mr 51 sa...

Ett tips på energiberikande aktivitet är att göra sånt som får en att brinna, det man älskar (om man inte känner att det är vila man behöver). Jag har nämligen hört att om man är "upptagen" med att göra något som man verkligen blir glad ochh upprymd över har man energi till tusen. Det känns inte som att det försvinner något, utan snarare att det tillför mer. Likadant är det när man gör något som man är helt omotiverad till att göra...då blir man tömd på den. Har ju läst en del om att du gillar att "pärla", det är ju ganska rogivande, kan jag tänka. Ta tid för det i så fall, då hinner man även samla tankarna (även om man har uppfattningen om att dom redan är samlade).

Peo sa...

Kanske vi lever fel, för mycket jagande hit o dit. Samtidigt är väl livet som bäst när det händer mycket.
Gäller bara att hitta balansen mellan möda och vilan.
Frid kära dotter önskar den gamle fadern.

Camilla sa...

Hej Lina! Jag tänkte försöka uppmuntra dig med att berätta att jag uppskattar din blogg mycket. Speciellt kul att läsa om barnen, då den enda jag träffat av dem är Vendela (hoppas jag minns hennes namn rätt )och då var hon en liten bäbis bara. Tycker det är kul att få följa alla i familjen Rosdals bloggar :) Ha det gott!

Carolina sa...

Tack, tack alla som skriver! Har inte hunnit läsa förrän nu, tuff jobbvecka, massor av saker att packa upp, så jag har hoppat in lite extra!
Jag är gladare idag, har träffat ett par kompisar från Lärarhögskolan över en bit mat på West efter jobbet ikväll! Trevligt!