torsdag 12 mars 2009

Bamyl i en roddmaskin

ja det var jag i morse.....otroligt vad blek jag känner mig(och är, ingen idé att sticka under stol med det...)jag tror faktiskt att jag skulle bli fullständigt osynlig i en snödriva om det inte vore för sminket.....Ett par pisshål i snön alltså...

Grannarna är i USA och roar sig, en kollega är i Thailand, ett antal andra vänner är i Thailand, ja det känns om att man får vara glad om det finns några kvar i landet....men otroligt nog ska vi snart sälla oss till den resande skaran(det bästa är att då har de flesta redan kommit hem och vi har vårt kvar:-!) Det gäller att se det positiva i det hela. Jag vet dock att snart är även vi hemma från vår tripp så det är ingen idé att längta bort från nuet. Tiden går fort nog ändå. Och det händer ju en hel del kul bara man är närvarande här också! Empiriska studier i mitt eget liv har lärt mig detta...

Lunchade på Orchide med lilsis igår. Patetiskt nog tog jag det vanliga....har nästan aldrig beställt något annat....man vet vad man får!

Idag blir det rester, inte så illa. Man måste ju ta vara på resurserna!

Bamylen tackar för sig för denna gång.

1 kommentar:

Anna sa...

Haha, du skriver väldigt bra och roligt Lina. Jag tänker på min pappas stående skämt (varje sommar): "Anna är det en bamyl du har på låret eller är det en leverfläck?". Jag är ju en av alla pigmentfria nordbor. Ikväll skall denna Bamyl svänga sina lurviga med din syster och en Fia till på kryssning! Ha en trevlig helg!
//Anna