tisdag 10 mars 2009

Min lugna lediga dag avbryts om en stund då jag ska kasta mig ut till Heron där alla utom en är sjuk......så att den friska stackarn(ibland är det faktiskt enklare att vara den sjuke) kan få äta lunch... Sen har jag en tid hos frisören och 4 barn att hämta kl 15 så det är inte så mycket marginal direkt.....men vad gör man inte för kollegor i kris....

Är lite nervös för klippningen. Mitt hår är inte helt lätt just nu och jag vet eg inte hur jag vill ha det, men det måste klippas. Lite för länge sedan helt enkelt...min förra frisör(den enda som jag eg har haft under en längre tid) försvann spårlöst(hon hade startat eget) och plötsligt fann jag mig lite upprörd över att hennes tidigare arbetsgivare vägrade uppge vart hon hade tagit vägen och t o m hävdade att han inte mindes vad hon hette i efternamn......Yeahh right.

Well, kanske dags att samla ihop mig, tur att jag var klar och iordning när chefen ringde.

3 kommentarer:

FatCat sa...

det är ju för just såna här saker som du inte lever lugnt o harmoniskt. ställer alltid upp och säger aldrig nej. det är omtänksamt men inte sunt i långa loppet och det är nog kanske dags att inte vara en sån pleaser och lita på att folk gillar dig ändå. :)
eller nåt, vad vet jag. själv är ju ganska bra på nej-biten och kanske borde säga mer "ja". kram mini-sis

Anonymous sa...

I know, men vad gör man när alla är sjuka och jag verkar vara den enda med bil. Heron är ju platsen som SL glömde.... Som jag sa till kollegan: "Ibland skulle det vara bra om man själv fick vara den som är sjuk....." Men annars övar jag friskt på att tacka nej när tillfälle bjuds.....ja, ja, jag hör mina egna bortförklaringar....:-)
/Lina

Tina sa...

För mig spelar det ingen roll att jag säger nej, de öser över mig med jobb ändå. Alla säger att det är bara att säga nej, och jag gör det verkligen. Vad är nästa steg? hota med något riktigt elakt...?!?!? Trist när inte nej funkar.

Så var det vinter igen också, suck, när kommer våren?!?!!
Ha det! Kram