måndag 23 mars 2009

Ovälkommen återvändo....

Jag menar förstås snön....jag undrar(jag kommer inte ihåg men jag antar att detta händer varje år.....)varför? Våren var ju så nära, jag kunde känna den i luften och sen försvann den i ett täcka av snö.....bittert. Inte ens barnen är positiva till vinterns grepp om vinterns återtåg(om det nu är det vi kan kalla det...)De har under några dagar cyklat så ofta de kommit åt, senast igår em innan snön kom. De har även börjat titta lystet på sina gympaskor och verkar vara hjärtligt trötta på täckbyxor och vinterstövlar. Men det ser alltså ut som om våren dröjer ett atg till.

Annars har våra vänner och tillika grannar bistått oss med en DVD-spelare(de hade två st och vår lämnade oss för ett tag sedan) och barnen var lyriska. Det var sant lyckliga över att kunna se film på tv:n hemma istället för att ständigt vara förvisade till en dator och de kände stor tacksamhet:-)! Vi firade detta med att se Mio, min Mio och äta varma mackor i soffan!

Saker och ting verkar ha lugnat ner sig lite nu i alla fall. Maken klarade sin ITIL Expert-certifiering och han fick ett nytt uppdrag i slutet av förra veckan, så nu kan han förhoppningsvis framför allt fokusera på en sak på jobbet. Jag är dock inte superoptimistisk, vi har en tendens att fylla den tid vi har.

Idag verkar jag ha en soft dag i alla fall. Imorrn ska jag åka och få vår lilla parkeringsbuckla på bilen utvärderad och dokumenterad. Sen får vi se när det passar att fixa den.....Bilen går ju att köra med så det gäller att planera. Vi har planer att hälsa på vänner i Örebro under påskhelgen så då underlättar det om vi har bil.

Förrädiska fåglar kvittrar utanför fönstret....och trots att solen skiner ligger snön kvar.....jag tror att snön var droppen. Jag förstår att våren kan dröja, men måste det komma snö för det???? Den är ju så omöjlig at filtrera bort....

Nej, nu blir det lunch!

Inga kommentarer: