tisdag 24 mars 2009

Snålhet ledde till promenad

Bilar är som datorer, de är bra, nästan livsnödvändiga, men det är jobbigt när de inte gör som man vill(helst helt utan uderhåll)...
Det verkar som den mest får åka småsträckor(mitt fel framför allt...) och inte så ofta några längre turer, så den har den sistatiden haft lite problem med batteriet...

Som befarat startade den inte i morse när jag skulle köra den till plåtverkstaden för utvärdering av skada.....lite antiklimax.....det var bara att plocka fram laddaren och efter litet konsultsamtal till maken kunden det stackars batteriet tanka lite energi.

En stund senare bar det sedan iväg till Stockholms Bilkonsult AB. Det visade sig att jag kunde lämna bilen direkt och förhoppningsvis hämta den torsdag nästa vecka. Utmärkt, för det viktigaste är att vi har bilen till påsk.

Plåtverkstäder har dock en tendens att ligga oländigt till. Kommunikationer ligger sällan runt hörnet......så jag beslöt mig för att ta en promenad hem. Kunde ha tagit en buss efter ett tag , men då jag i nuläget bara har remsa så drabbades jag(kan inte förstå, det har aldrig hänt förut:-))av snålhet och såg det som en chans till motion. Blev en tervlig promenad på ca 40 min. Solen sken, men det blåste väldigt kallt. Väl hemma hade jag dock fått upp en behaglig värme.

Idag fick jag äntligen tag på "Amerika-fararnas" resedagboksadress! Trevligt att bli uppdaterad om hur de har det. Måste verkligen åka till USA någon gång! Kräver en del resurser dock, så det förutsätter en del sparande.....

Nu ska jag ta en kopp kaffe(jag menar ett stort glas....)och lite hemmagjord blåbärsglass! Blåbär är nyttigt har jag hört.

:-)

1 kommentar:

Peo sa...

Jo det ÄR nyttigt med blåbärsglass!
Skönt att snålhetsgenerna har gått i arv, åtminstone ibland.
Den snåle fadern gläder sig idag över en framtida större skatteåterbäring ;-)