onsdag 28 juli 2010

Kaffe, choklad och EM

Så fridfullt att sitta med kaffet framför EM och avnjuta en bit(eller 3) mörk choklad. Insåg nyss att jag glömde dricka på jobbet, förödande att avsluta en dag med bara en kopp kaffe i kroppen. Det skulle definitivt orsaka en morgon med huvudvärk! Kanske som en sån där baksmälla alla talar om. Mitt alkoholintag är ju ganska behärskat vilket inte brukar påverka morgondagarna, men kaffet gör sig definitivt påmint - åtminstone när jag INTE dricker det minst 2 ggr/dag. Well, vi har alla våra missbruksproblem:)

Idag kom äntligen mitt nya Visa-kort! Nu är jag tillbaka på banan igen! Livet utan kort är definitivt krångligare. Koden skall noteras i hjärna samt på säkrare ställe.....
Gissar att maken jublar. Hahaha!

På måndag är det dags att besöka Grönan igen, vilken lycka. Jag + BB + två barn var ska låta endorfinerna flöda hela dagen, har vi tur joinar karlarna på kvällen:) Man kan möjligen tycka att jag har hunnit med en del karuseller i sommar, men då möjligheten dök upp var jag inte svårövertalad. Jag kan nog tänka mig att BB inte insåg att ngn övertalning förekom, så snabbt var jag med på noterna:). Jag vet ju att alla liknande beslut hamnar på "bra-mamma-kontot" enligt kidsen, och där tänker jag mig att det är smart att samla poäng inför kärvare tider!

Nu ska jag nog ta och diska upp och slinka i pyjamasen. Inga höga odds på att jag sen sjunker ner i soffan! Försökte ringa familjen tidigare men de hade inte kommit hem från fisketuren(tur att jag slapp den) så jag hoppas att de hör av sig under kvällen.

Tjoflöjt!

Inga kommentarer: