onsdag 26 januari 2011

19 minuter




Läser just nu "19 minuter" av Jodi Picoult. Gillar verkligen hennes sätt att skriva.

Hon tar ofta upp intressanta ämnen. Hennes tidigare bok såg jag som film för några veckor sedan; "Allt för min syster". Gissar att boken är ännu bättre. Jag gillar hennes sätt att beskriva svårigheten för människor att nå fram till varandra. Hur kommunikation ofta hindras av våra egna rädslor och fördomar men också hur lätt det är att såra skada varandra i kampen om att överleva socialt.
Boken handlar om en skolskjutning - det som leder fram till den och vad som händer i de olika karaktärerna.
Bra skriven hittills, vi får se hur det slutar, alltid en utmaning:).

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Önskar att jag skulle läsa lika mycket som du?

Nån bok som skulle tror passa mig? Nån med KÄRLEK! :)

Ellinor

Lilla Li sa...

Hmmm, ska fundera på det. Återkommer!