fredag 7 juni 2013

Därför drabbas vi!

Detta var en del av en löpsedelsrubrik idag. Det handlade om sommarstormar som tydligen drabbar oss av någon orsak.
Kan man tala om att vi verkligen drabbas särskilt hårt i detta land? Alltså på riktigt, att drabbas är väl ett något tyngre ord som kräver större problem än lite storm. Vi får väl vara glada att vi slipper orkaner och cykloner allt som oftast, så en liten storm då och då är väl bara att acceptera!

Ibland låter det som att vi lever i ett farligt land i en farlig tid. Hemliga sjukdomar - köp lösnummer så kan du få reda på om du är drabbad! Fästningar attackerar! Skynda er! Vaccinera er- imorgon är det försent! Och glöm inte influensan av olika slag vars mål är ätt stjäla ditt liv!

Jag har vaccinerat mig mot fästing-döden. Dyrt var det och dyrt blir det. Har väl en spruta till att ta har jag för mig. Men ibland känner jag att det kanske vore bättre om jag blev biten någon gång eller så, så att jag inte tar min hälsa för given. Eller räknar med att jag alltid kan betala mig fri.

Vi får hjälp att bli uppjagade för minsta lilla. Vi blir ilurade att vi aldrig borde drabbas, att livet borde vara smärtfritt. Att det värsta som borde ske(ja helst inte ens det heller) är att din soffa blir försenad eller råkar knäckas i leveransen)

Ibland har vi det så bra att vi börjar ta det för givet. Att jag eg förtjänar ännu mer. Problemet med det är att då tappar även positiva och bra saker sitt värde. Samtidigt som många i världen bara har en bråkdel av det jag anser vara en rättighet!

Det vore roligt om löpsedlarna hjälpte till med det istället!

Men det säljer väl inga lösnummer. 

Inga kommentarer: