söndag 30 juni 2013

När hjärnan(och kanske solen) vägrar kroppen sovmorgon

Kunde ha sovit till 9 idag. Hade varit bra för mig. Men hjärnan kom på andra tankar. Den började fundera på om det fanns några grödor el resurser att skörda i "HayDay"(spel i telefonen.... Mycket viktigt tydligen), sen undrade hjärnan lite över vad som borde hinnas med på jobbet innan semestern. Det är förstås legitima och vettiga funderingar, NÅN ANNAN GÅNG!!!

Well, som tur är överlever jag och fungerar på 5-6 h sömn. Det är ju sällan jag lägger mig i vettig tid oavsett timmar på sömnbanken, så sömnbrist verkar i grunden inte bekymra hjärnan. 

Det var bara det att jag lite hade sett fram emot att få sova lite längre. För att det är skönt när det fungerar. 

Det underlättar förstås inte att solen skiner och fåglarna ropar till varandra utanför fönstret. Vad har de egentligen att säga varandra vid denna tidpunkt? Och varför skriker de??

Efter dagens arbetspass väntar i alla fall två veckors ledighet. En del av den tiden skall ägnas åt sol och bad, familj och vänner. Får väl sova resterande timmar;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner såväl igen mig i detta Lina. Framförallt innan semester och natten mot första arbetsdagen efter semester. Då snurrar jobbhjärnan på högvarv. Där i mellan är det annat som kan hålla mig vaken så, även om det inte hjälper dig, har du troligtvis en vaken vän nere på Glavagatan