måndag 10 juni 2013

Kallt huvud och lite Jack Bauer

Nu gäller det att hålla huvudet kallt och fokusera! Denna vecka ska mycket hända... På jobbet definitivt. Tanken är att jag ska ha lite semester nästa vecka och ju mer jag hinner denna vecka - desto mer semester blir det nästa. 

Jag varvar ner med 24 när jag kommer åt. Jack Bauers stressiga dygn får ju mitt liv att likna en sömngångares, hahahaha!
Har i alla fall betat av en hel del tidsödande admin så att jag kan prioritera mer konkreta saker.

Imorrn är det skolavslutning, lämpligt placerad på min lediga tisdag! Brukar bli väldigt trevligt, hoppas att vädret sköter sig. Inga onödiga tömningar förrän till natten tycker jag. Sol och värme skulle uppskattas

Min fantastiska granne CP har fixat alla lärar-/personal-presenter. En sådan granne är guld värd! Det är ju ett stressmoment mindre direkt, vilket jag tacksamt tar emot.

Midsommar närmar dig med stormsteg, kan inte tiden sakta ner lite? Jag hänger inte med, inte på långa vägar. 
Sen rusar resten av sommaren på. Är sjukt glad för vår Kroatien-resa; kort men det är ändå skönt att åka iväg. Iväg till värme, hotell och restauranger i hlada vänners lah! Precis vad man behöver mitt i allt!

Nu behöver jag kanske lite sömn, om inte ännu en timme i Bauers jagande lockar lite mer. Vi får se:)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Andas! En dag i taget! Kram Tina

Lilla Li sa...

Japp! Det går ändå hyfsat! Har bättre kyla i huvudet denna sommar. Det var mer panik förra året!