måndag 27 april 2015

Lunch-paus

Reflektionerna tryter när det blir för mycket jobb och annat på agendan. När allt samlar ihop sig och det är svårt att hinna och orka.

Tror dock att mycket lägger sig på plats om man låter tanken vila, så vem vet vilka slutsater som kommer kunna konstateras framöver:).

Ett par gånger har jag hunnit bli trött på mig själv och känt: "Orka älta - kan det inte bara få vara som det är?"
Och i grunden är jag för att gå vidare och inte hänga kvar o gamla sorger. Och målet med min resa är eg inte att jaga gamla sår och inre skador och frossa i dem, uran främst lära känna mig själv och våga vara lite mer mig själv än vad jag kan idag. 

Jag vill inte sitta fast i gamla mönster där jag väljer bort att känna till förmån för att bita ihop och förneka bara för att jag tror att jag skyddar mig själv. 
Jag vill kunna stanna upp och verkligen leva i nuet, vara glad eller ledsen eller vad jag nu än är. 

Ok, gissar att lunchen är slut.

Inga kommentarer: