tisdag 8 december 2015

Fånga julen

Man ska fånga stämningen när den infinner sig. Sonen önskade ta in granen ikväll - och eftersom jag är ledig idag finns tiden. Så varför inte - granen kom in och vi bestämde gemensamt att vi enbart dkulle välja vitt silver och glas i granen i år. De röda och lila kulorna fick stanna i jullådan. 
Jag gillar att få julstämningen på plats lite tidigare än brukligt. Risken finns annars att julen kommer utan att jag hinner njuta av den.


I år kommer jag fånga julfriden och lugnet och verkligen ta vara på den. Ljus, brasor, lussekatter och julens budskap - kan det bli bättre? 

Lite snö är välkommet - mest bara för att vi ska få lite ljus. Mjukare konturer och frostiga träd är ju ändå väldigt vackert. 
Vi får se om det hinner komma någon på denna sidan nyår. Jag är ju eg en sommarmänniska men måste vi ha vinter i det här landet föredrar jag en vacker sådan!

Till helgen blir det julbord med jobbet! Ska bli väldigt trevligt. Det finns ibland krafter som vi styra oss bort från julbord och ta ngt annat istället - men jag får för få riktiga julbord för att förhandla bort detta! Janson, lax och sill, ostkaka och marmelader.... Åh så trevligt!! 
Det är också väldigt trevligt att ha en kväll med sina kollegor utanför jobbet. Något att se fram emot alltså:)!

Nu skall vi tydligen ha fredagsmys mitt i veckan p g a en fotbollsmatch - håhå jaja!








Inga kommentarer: