tisdag 22 december 2015

Jullov

Då har mitt lilla jullov börjat! Passade på att slå in klapparna - mest för att sonen mycket villigt gick och lade sig för att jag skulle kunna göra det... Hahaha, han har tjatat på mig att han tycker vi redan nu ska lägga ut dem. Problemet har varit att jag hittills inte har hunnit/prioriterat att slå in dem.  Nu ska det väl klämmas lite ett par dagar, innan de får öppnas. Som tur är är jag hyfsad på paketkamoflage!


Pratade med maken om julmaten... Han tyckte att det lika gärna kunde bli pizza och Cola på julafton - tragiskt traditions-lös. Tror lite att det är ett klurigt sätt att få mig att ta hand om det hela.... Jag tycker ju ändå att någon liten tradition är trevligt gör barnen att se tillbaka på!
Även jag gillar traditioner, särskilt de som är våra egna. Det är sånt fom skapar stämning:).

Imorrn inleder vi julen med en mindre fotbolls-cup för sonen. Varför softa när man är ledig ? Det är för veklingar! Jajemän!
Nej, nu är det sovdags så hag orkar gå upp imorgon!


2 kommentarer:

Tina sa...

Har läst ifatt i din blogg. Gillar ditt sätt att skriva, gillar att du bloggar. Önskar dig och din familj ett riktigt gott nytt år! Kram

Lilla Li sa...

Åh, såg detta nu! Tack detsamma!! Hoppas att jag blir flitigare på att skriva. Jag inser hur kul det är att titta tillbaka - man glömmer ju så mycket! Kram