torsdag 3 december 2015

Milstolpar

Året som snart går till ända innehåller flera skeenden som jag nästan ser som milstolpar. Saker som faktiskt har förändrat saker i mig och i vår familj. Bra saker! 

I januari tog maken steget och startade ett eget bolag tillsammans med fyra andra - ett stort steg som jag tidigare varit skeptisk till, men som jag ändå kände ett lugn i. Det har gått väldigt bra och trots alla utmaningar har det blivit en väldigt positiv utveckling för honom. Det ansvar han alltid tagit för  och i tidigare arbetssituationer får mer rätta proportioner när det är i eget regi. 

Under året har jag också känt mig mer hemma i min butikschefs-roll, jag har fått ett bättre självförtroende och jag har landat lite mer i mig själv. Detta beror mycket på TCK-boken och de aha-upplevelser den gav mig. Jag kan tydligare se mina egna konturer och Länna mig bekväm i att vara jag. Lite nice ändå.

Maken fick i somras göra resan till Argentina med sin pappa och sina bröder och det betydde mycket för honom. Den resan hade inte varit densamma utan just det sällskapet. Fantastiskt att det blev av. 
Vissa drömmar är mer viktiga att förverkliga än andra!

Det känns dom att det har varit ett bra  år. Nu har vi glömt golv-kaoset i köket, vi njuter av golvvärmen. Det var verkligen värt att lägga in den. Så skönt, vilken skillnad.
Det känns bra att livet inte alltid bara rullar på, att man då och då tar nya steg eller byter riktning. 

Känns bra. Ha en fin dag därute!

Inga kommentarer: