tisdag 19 juni 2007

Grön glädje!

Var på Gröna Lund med jobbet igår. Vi blev bara 5 st till slut, men det blev otroligt trevligt ändå. Vi hade bara tänkt köpa 5-kampshäftet, men väl inne drogs jag och Ariane med av atmosfären och bestämde oss raskt för att även köpa ett kvällsåkband. Det är nämligen ganska deprimerande att gå på tivoli och vara begränsad till några futtiga kuponger!

Lyckliga skickade vi de andra att gå och äta och vi kastade oss raskt in i snurrandet, det gäller att ligga i när man bara har 3 h på sig!

Bäst alla kategorier är "Pop-Expressen"-fantastisk särskilt senare på kvällen då turerna är längre och definitivt mer skruvade!

"Flygande mattan" är underskattad, hanns dock bara med en gång.

Stora bergochdalbanan "Jetline" är alltid kul och är definitivt 100 gånger roligare än sega "Bergbanan" på Liseberg.

Jag och Ariane konstaterade än en gång att nackdelen med Liseberg är att det är så långt mellan alla attraktioner. Det är ju inte direkt för att titta på flora och fauna som jag åker på tivoli....

Men jag skulle gärna prova Balder, men jag gissar att det får bli en annan sommar!

Det är i alla fall ren och oförfalskad glädje att snurra på Grönan, borde betyda att himlen har åtminstone nån lite bergochdalbana! Skaparen av G-kraften bör ju också rimligtvis njuta utav den också!!!!

På tal om åkturer så provkörde jag bilen för första gången idag. Det var också en trevlig upplevelse! Det verkar dock som om en och annan fågel har hämnats bortsågandet av deras bästa toalettpinne(den som hängde över vår brevlåda)eftersom vindrutan har prytts med två färska blaffor! Lovely.....

Annars har jag nu tänkt njuta av friden.

1 kommentar:

Mr 51 sa...

För att få mitt inlägg sett så spinner jag vidare på diskussionen från Linas förra inlägg. Det var så här: Sofia frågade mig om hon kunde komma och hälsa på mig och Matilda, men jag var tvungen att säga nej...det var lite mycket då. Men vi ses ju förhoppningsvis på kusinträffen, om vi hittar någon billig resa. Tåg från Laholm till Arboga kostar för oss två runt 1.000-lappen numera... =( Men vi ska pussla ihop någon billig resa.