fredag 29 juni 2007

Potträning...

Jo, det är dags att potträna sonen....jag är inte hyperinspirerad, men inser att det är nu eller aldrig(eller ja, nån gång blir det förstås, få fjortonåringar använder blöjor...).
Han är dock inte totalmotiverad men efter inköp av 5 par kallingar med superhjältar på påbörjades projektet efter lunch. Hyfsat snart undrade Vendela vem som hällt vatten på golvet....så det var bara att tacka för att han inte satt i soffan och torka upp samt testa en ny superhjälte....Sen gick jag på nålar de närmaste timmarna, fick honom att prova pottan några gånger - utan resultat. Vi ordnade t o m sk kisskalas i badrummet med en docka som kan kissa, nappflaska och potta. Alex och dockan drack, men det var bara dockan om kissade i pottan...Alex satt tåmodigt, men inget kom..efter att ha lekt en ra stund bestämde barnen sig för att bada tillsammans med dockan så jag gissar att vattnet fick extra krydda...Efter badet hade han pottränat klart för dagen tyckte han och för att hela projektet ska ros iland behöver ju han själv vara med på noterna så han fick en blöja.

Dag 1 avklarad. Min ambition är att han ska vara utan blöja så mycket som möjligt hemma.....vi får se hur det går....det vore fantastiskt om han är torr när han är tillbaka på dagis i höst igen! det känns smått overkligt!

Vendela var väldigt motiverad själv så det gick ganska smidigt vill jag minnas...är lite mer nervös denna gång då sonen är ännu mer envis. Well, det är en ny dag imorgon! Han var helt slut av denna anspänning så han somnade i Davids knä vid matbordet efter kvällsmaten.....

Jag gissar att detta projekt kommer att uppta en del plats på min blogg framöver....mycket spännande!
So long!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Hallå där! Nu har jag hittat hit! Kul! :O) Och vilket sammanträffande, jag köpte kalsingar till Svante idag! Jag ska försöka precis som du, låta honom gå utan blöja hemma. Hittills har han gått naken nertill men jag tänkte att vi måste prova med Bamsekalsonger också! :O) Imorgon blir det premiär! Nu måste jag soooooova...ha dé! Kram Förortsmorsan