onsdag 6 juni 2007

Sommaren har kommit!!!!!

Äntligen är det riktig sommar, synd bara att jag jobbar.
Vi hade gårdsfest igår med alla grannar(ja, inte ALLA, men de som kunde och ville), och det är ju alltid kul! Vi har grymt trevliga människor i vår omgivning så bara det är en orsak att söka sig till vår gata!

Sonen Alex var dock inte glad hela kvällen. Han vill nämligen cykla på gatan.....det var väl hindersfritt, stort, platt och fint - lagom att öva på. Som förälder har jag svårt att hörsamma en sådan önskan, med resultatet att vi hade en mycket arg gosse i säkert 15 min....och tro mig 15 min känns som en evighet när det enda som yttras är: "jag vill cykla på gatan", "jag vill cykla på gatan"......
Senare på kvällen hade budskapet om att det inte kommer att hända sjunkit in så då förklarade han glatt att man bara får cykla på cykelbanan.

Idag är David och kidsen på kalas i Jakobsberg, det ryktades om kalas i parken och det bådar ju gott för makens solbränna. Han har varit lite orolig för att han ska förbli blek hela sommaren....Alla vi andra vet dock att det räker att säga sol några gånger så blir han brun...

Annars hägrar ju fotboll i afton, men med den tidigare matchen i gott minne riskerar kvällens kamp att te sig lite trist och mållös...men man vet aldrig!
Heja Sverige!

Inga kommentarer: