onsdag 27 juni 2007

Semestertider hägrar!

Jag och ungarna har nedräkning, imorgon är det sista jobb-och dagisdagen på ett tag! Maken får jobba en vecka till! Det ska bli otroligt skönt att ta det lite mer som det kommer. Inte stressa iväg på morgonen om vi inte vill! Nu vet ju jag att jag kommer att vara hyfsat upptagen med att laga mat, städa och tvätta, så frsmåt augusti kommer kjag troligen att längta tillbaka till jobbet, men just nu känns det skönt att slippa kasta sig upp på morgonen.

Mina föräldrar är i stan, närmare bestämt hos syster yster, men de passade på att hälsa på oss igår när jag var ledig. Trevligt, det blir ju inte så ofta, de har ju ett antal barn att sprida sina gracer på! Ännu en orsak för oss att nöja oss med 2 st....Mina föräldrar är ju lite sent ute för att förändra saken...eller som min far uttryckte det:"det är ju som det är, man kan ju inte dräpa dem så de blir färre"(med reservation för felcitering, men ordet dräpa fanns med)...jo, han är lustig min far....

Well, det är otroligt lugnt på jobbet idag, en och annan vågar sig ut i regnet, men de flesta verkar kura inne...man är ju inte precis frestad själv att ge mig ut, så jag har full förståelse.

Inga kommentarer: