måndag 19 april 2010

Barnen sover och maken är i Arboga. En lugn afton väntar, en afton då jag är fjärrkontroll-kung:), man får ta det onda med det goda....

Idag ville sonen cykla på sin nya större cykel till dagis...nämnde jag att det inte är stödhjul på den? Nämnde jag att han ännu inte kan cykla? Well, vi hoppas att ingen filmade.....jag sprang efter med ett fast tag i hans ryggsäck samtidigt som jag tjatade om balans och riktning. Han blev förstås stressad och gastade mest om att jag skulle vara tyst så han kunde koncentrera sig......Om nu koncentration är att kolla vad alla andra gör samtidigt.....vi kom fram till slut i alla fall bara för att upprepa samma procedur när vi gick/cyklade hem... Behöver jag säga att han inte orkade öva mer när han kom hem?! Men han lär sig nog vilken vecka som helst, han vågar ju i alla fall:)

Vi har även varit på badhuset där dottern var på simskola. Trevligt särskilt då hon var en av 3 som fick simma två längder i stora bassägen! Hon hade beklagat sig lite innan över att de aldrig fick göra något nytt, så det kom ju lägligt. Det är så kul att hon är så bekväm i vattnet!

Well, och imorgon är det äntligen dags för min tatuering!!! Den blir nog inte helt klar, men det mesta ska nog hinnas med. Ser verkligen fram emot detta!

2 kommentarer:

FatCat sa...

Hade ju gärna varit med o bevittnat händelsen, hoppas det inte gör alltför ont. Men du som klämt ut två ungar borde det där vara easy peasy. Kram

Carolina sa...

Easy Peasy:), det var värre att föda barn, ja! men det är ju inte "skönt"....