onsdag 28 april 2010

Jag har en trött make....han behöver semester..... nu sover han i soffan. Men han brukar ibland vakna till lagom när jag är på väg att slockna:) Lite som att han behöver en tupplur på kvällen.

Barnen börjar bli svåra att få i säng före 20:00 nuförtiden, men det verkar fungera hyfsat ändå och det är ju skönt. De är ganska mycket kvällsmänniskor precis som vi är. Det är ändå positivt att någon i familjen inte är fullständigt annorlunda disponerad.

Mitt sömnbehov är ändå inte extremt. Senaste 70 nätterna har jag snittat 6h och 21min. Verkar funka. Jag brukar säga att får jag 7h är det jättebra men om jag får 5h klarar jag mig. Kortare natt än så känns sällan bra. Jag har dock fördelen att att inte bli stressad av att få för lite sömn, jag tänker att det ju ända snart är kväll igen och att jag då kanske lyckas lägga mig lite tidigare....vilket ofta är en lögn naturligtvis. Behovet av att lägga mig tidigt känner jag bara av på morgonen, på kvällen är jag sällan sugen:) Det känns aldrig riktigt befogat då av någon anledning.

Kvällen är ung:)

3 kommentarer:

Anonymous sa...

Hur har du lyckats räkna ut ett snitt på så exakt tid? Har du klockat dej själv varje natt i 70 nätter? Det är bra gjort.
Är lite avis på dina 5-7 timmar/natt.... jag själv mår bäst om jag får 8-9 timmar, hur trist liv som helst... suck!
Kram Gunillla

Helena Maria sa...

Så sant att man alltid på morgonen tänker: "Ikväll ska jag lägga mig kl NIO!" ... och sen inser man än hur bra och välbehövligt det vore, så är det dötråkigt!

Carolina sa...

Hahaha Helena! Precis dötråkigt är det att lägga sig så tidigt!

Gunilla, jag hat en iPhone med en applikation som räknar ut det åt mig:) Fantastisk liten uppfinning!